Friday, June 28, 2013

“All roads lead” to prominent Michigan Accident attorney Joumana Kayrouz, writes Neal Rubin of the Detroit News

Bookmark and Share

Distributed by the www.ArabAmericanNewsWire.com


“All roads lead” to prominent Michigan Accident attorney Joumana Kayrouz, writes Neal Rubin of the Detroit News

Metro-Detroit, Michigan -- Recently, The Detroit News newspaper’s humor columnist, Neal Rubin, penned an entertaining and informative column on Page 2 about the widespread and successful advertising campaign that Michigan Accident Attorney Joumana Kayrouz launched to market her legal services.

Rubin detailed the attention Kayrouz has received for her law firm, the Law Offices of Joumana Kayrouz PLLC, and reactions it received from many people in the Metro-Detroit region.

Kayrouz, who received her Masters Degree from Yale University Graduate School and her law degree from Wayne State University, is the most recognized attorney in Michigan, the column affirms.

It is a marketing move that many in the legal and marketing industries describe as ingenious for its results. The advertising campaign to promote her legal services appears on billboards, tri-county buses and on bus shelters and benches, and is estimated to cost more than $350,000 a month, a staggering record amount that reflects the celebrated success for her legal services to those in need.

“That kind of money will get you heaps of notoriety and hordes of clients, and if it doesn’t also get you at least a little bit of friendly teasing, the rest of us aren’t paying enough attention. “Injured?” asks the heading on the ads. No, but we’re increasingly entertained,” Rubin writes in his column.

The innumerable placement of billboards and bus advertising targets people who have been injured in automobile accidents. The advertisements ask, “Injured? 1-866-Your Rights.”

Each billboard features a bigger-than-life portrait head-shot of Joumana Kayrouz that personalizes the media campaign and has prompted what Rubin described as “a bit of friendly teasing” from a few uninjured Metro-Detroit residents “with a lot of time on their hands.”

Several games were created using Joumana Kayrouz. One fan created a game that is much like one played by children throughout the country called “Punch Bug” (or “Slug Bug”): when a passenger in a vehicle sees a Volkswagen Beetle, Rubin notes, they playfully punch the arm of someone next to them.
In a new game called “Count the Joumanas,” players score points by identifying one of Joumana’s billboards, bus wraps, bus shelters, benches, or anything else related to Joumana Kayrouz.

Writes Rubin, “In the Slug Bug that bruises shoulders on school buses across the land, whoever sees a VW Beetle first gets to punch his seatmate in the arm. A yellow Beetle rates two punches. Keep in mind, though, that Volkswagen has sold only 21 million or so Bugs, and you might ride a few miles without seeing one. With Joumana Slug Bug, the fists churn like pistons.”

Rubin’s point is not lost in his column. The marketing campaign that Joumana Kayrouz has launched has also launched her career to unprecedented public heights, making her the most recognized and sought-after attorney in Michigan.

Some readers of the column observe that the game creator had too much free time on her hands while others writing in the Detroit Newspapers online comments section say that they admire Joumana Kayrouz for her brilliant advertising moves that continue to gain extensive recognition for her important legal services.

For her part, Kayrouz says she is flattered by all the attention and she enjoyed Rubin’s entertaining writing.

“I am flattered by it all, of course. But my real concern remains to reach those motorists in Michigan and Metro-Detroit who have unfortunately experienced injuries in accidents. I want to champion their rights by giving them the best legal representation they deserve,” Kayrouz says.

“When you are at the top of your field in serving the public, naturally, you can expect some teasing. I believe I am at the top but only because I know that I give my clients the best, most professional, and most effective legal representation that they deserve.”

The “Joumanamania,” as Rubin reports, is catchy and a “great marketing ploy” that has made Joumana Kayrouz one of the most recognized people in Michigan.

“The actual Joumana Kayrouz was born in Lebanon, speaks four languages, attended law school at Wayne State and leases two floors at the Southfield Town Center,” Rubin writes. “In the three years since she started plastering her face across Metro Detroit, she has become one of the two or three most famous lawyers in Michigan — and she didn’t have to keep Jack Kevorkian out of jail to get there.”

One member of the public interviewed in the column is a former marketer for a boutique law firm in Troy, who was quoted as saying, “I have a great appreciation for what she does. It’s genius, frankly.”

For more information on Joumana Kayrouz, visit www.JoumanaKayrouz.com.

(Arabic translation available):

كل الطرقات تؤدي إلى" المحامية المرموقة جمانة كيروز المتخصصة في الحوادث في ولاية ميشيغن. هذا ما كتبه نيل روبين، الصحفي في جريدة ديترويت نيوز.
مدينة ديترويت الكبرى، ولاية ميشيغن – منذ وقت قريب، نشر الكاتب الهزلي نيل روبين على الجريدة الإخبارية ثي ديترويت نيوز، عمودا في الصفحة الثانية يجمع بين التسلية والافادة، حول الحملة الاشهارية الواسعة والناجحة التي أطلقتها المحامية المتخصصة في الحوادث جمانة كيروز في ولاية ميشيغن، لتسويق خدماتها القانونية. ويعرض روبين بشكل مفصّل الاهتمام الذي حظيت به المحامية جمانة كيروز وشركة المحاماة التابعة لها، والتي تحمل اسمها. كما يتحدث في نفس العمود عن ردود الفعل الصادرة عن سكان منطقة ديترويت الكبرى على الحملة المذكورة.
حصلت جمانة كيروز على شهادة الماجستير من كلية الدراسات العليا بجامعة يال، وحصلت على شهادة العلوم القانونية من جامعة الولاية واين، وهي المحامية الأكثر شُهرة في ولاية ميشيغن، حسبما يقول كاتب العمود.
ويصف الكثير من المتخصصين في مجالي القانون والتسويق الحملة الاشهارية التي أطلقتها جمانة كيروز بأنها إبداعية، بالنظر إلى النتائج التي حققتها. وتشمل هذه الحملة الاشهارية للخدمات القانونية التي تقدمها جمانة كيروز يافطات عملاقة على الطرقات، ويافطات على حافلات النقل العام التي تعبر مقاطعات ثلاث، وعلى مآوي ومقاعد محطات الحافلات. وتٌقدّر تكاليف الحملة بـ 350 ألف دولار شهريا، وهو رقم قياسي مُذهل يعكس مدى النجاح الذي يشهد الجميع لها به في الخدمات القانونية التي تُقدّمها لمن هم بحاجة إليها.
"مثل ذلك المبلغ المالي يحقق لك حجما كبيرا من الشهرة وأعدادا غفيرة من الزبائن، هذا إن لم يُكسبك أيضا قدرا ولو قليلا من المداعبة اللطيفة، أما البقية، فيبدو أننا لم ننتبه بما فيه الكفاية. وتطرح اليافطة الاشهارية سؤالا : "هل أنت متضرر؟" كلا، ولكننا نشعر بقدر متزايد من التسلية". هذا ما يكتبه روبين في عموده.
وتستهدف اليافطات الموجودة بكثافة على الطرقات والحافلات أولئك الأفراد الذين تضرروا في حوادث السيارات. وتسأل اليافطة : "هل أنت متضرر؟ اتصل بالرقم 1-866-your rights"
وتتوسط كل يافطة صورة عملاقة تُظهر وجه جمانة كيروز، التي تُشخّص الحملة الدعائية والتي أطلقت ما يُسميه روبين "قليلا من المداعبة اللطيفة" بين بعض سكان منطقة ديترويت الكبرى غير المتضررين ممن "لديهم كثير من وقت الفراغ".
أصبحت جمانة كيروز محورا للعديد من الألعاب. وأبدع أحد المُعجبين لعبة تشبه تلك اللعبة التي يُحبها الأطفال في كل أمريكا، والتي يُطلقون عليها اسم "لكمة الخنفساء". ويشرح روبن اللعبة قائلا: كلما رأى أحد الراكبين في عربة سيارة من نوع فولكسفاجن خنفساء، يُسدّد لكمة مداعبة لذراع الشخص الجالس إلى جانبهم. أما في اللعبة الجديدة والتي يُطلقون عليها "كم جمانة ترى؟" يُسجّل خلالها اللاعب نقطة كلما رأى صورة لجمانة على يافطة أو حافلة أو مأوى محطة حافلة أو مقعد أو أي شيء آخر له علاقة بجمانة كيروز.
ويقول روبين في عموده: "لعبة "لكمة الخنفساء" تتسبب في كدمات على أذرع الأطفال الراكبين في الباص المدرسي في كل أمريكا، حيث أن كل طفل يرى سيارة فلكسفاجن خنفساء يسدد لكمة على ذراع صديقة الراكب إلى جانبه. أما إذا كانت السيارة صفراء اللون، فإنها تمنح الحق في لكمتين. ولكن علينا أن نتذكّر أن شركة فولكسفاجن باعت 21 مليون سيارة فقط من نوع الخنفساء، وقد تسافر أميالا كثيرة دون أن ترى واحدة من هذه السيارات. أما في اللعبة المماثلة التي تعتمد على جمانة، فإن اللكمات تتوالى مثل مكابس المحركات".
ولا تمرّ الفكرة التي يطرحها روبين في عموده مرّ الكرام، حيث أن الحملة الدعائية التي أطلقتها جمانة كيروز أوصلت سمعتها المهنية إلى مستويات قياسية لدى العامة، وجعلت منها المحامية الأكثر شهرة وإقبالا في ولاية ميشيغن.  
ويلاحظ بعض قراء العمود أن من أبتدع اللعبة المذكورة له الكثير من وقت الفراغ. لكن عددا آخر من قراء جريدة ثي ديترويت نيوز كتبوا في تعليقاتهم على الموقع الالكتروني للجريدة أنهم يحملون الكثير من الاعجاب بجمانة كيروز بالنظر إلى استراتيجيتها الدعائية المُبدعة والتي لا تزال تُكسبها المزيد من الاعتراف بنجاح خدماتها القانونية.
ومن جهتها تقول جمانة كيروز أنها تشعر بالامتنان لكل هذا الاهتمام بها، كما أنها استمتعت بالعمود المسلي الذي كتبه روبين.
وتقول جمانة كيروز: "بالطبع أنا أشعر بالإطراء، ولكن اهتمامي الحقيقي يبقى الوصول إلى مستخدمي السيارات في ولاية ميشيغن ومنطقة ديترويت الكبرى الذين جُرحوا في حوادث سير أليمة ومؤسفة. أنا أسعى إلى الدفاع عن حقوقهم، من خلال تقديم أفضل تمثيل قانوني لهم، لأنهم جديرون بذلك.
وتضيف: "عندما تكون على قمة مجالك المهني في خدمة العامة، من الطبيعي أن تتعرض إلى بعض المشاكسة. أعتقد أنني في القمة، لأنني أعرف أنني أوفّر إلى زبائني خدمة أفضل وأكثر مهنية وتمثيلا قانونيا أكثر نجاعة، لأنهم جديرون بذلك".
ويقول روبين إن "الهوس بجمانة" ينتشر بسرعة، "وأنه عمل تسويقي ناجح" جعل من جمانة كيروز أحد أكثر الشخصيات شهرة في ولاية ميشيغن.
"أما جمانة كيروز الحقيقية، فهي من مواليد لبنان وتُجيد أربع لغات، وقد حصلت على شهادتها في القانون من جامعة الولاية بواين وهي تستأجر طابقين في مبنى ساوثفيلد". ويُضيف روبين أنها "وخلال السنوات الثلاثة منذ أن بدأت تنشر صورتها عبر منطقة ديترويت الكبرى، أصبحت أحد المحامين الاثنين أو الثلاثة الأكثر شهرة في ولاية ميشيغن، وهي لم تكن بحاجة إلى حماية جاك كيفوركيان من السجن لبلوغ تلك الشهرة".
ومن بين الناس المُستَجوبين في العمود شخص متخصص سابق في مجال التسويق بشركة محاماة بمدينة تروي والذي ينقل عنه كاتب العمود قوله :" أنا لديّ احترام كبير لما تفعله جمانة كيروز. وبكل صراحة، إنها عبقرية."
للمزيد من المعلومات عن جمانة كيروز، زوروا موقعها www.JoumanaKayrouz.com